陈资嘛

Don't Give One Fuck

7/13/17 狄金森,四年后重新读你

I felt a funeral, in my brain,
And Mourners to and fro
Kept treading - treading - till it seemed
That Sense was breaking through -

And when they all were seated,
A Service, like a Drum -
Kept beating - beating - till I thought
My mind was going numb -

And then I heard they lift a Box
And creak across my Soul
With those same Boots of Lead, again,
Then Space - began to toll,

As all the Heavens were a Bell,
And Being, but an Ear,
And I, and Silence, some strange Race,
Wrecked, solitary, here -

And then a Plank in Reason, broke,
And I dropped down, and down -
And hit a World, at every plunge,
And Finished knowing - then -


“我觉得脑子里有一场葬礼,
往来的悼念者脚步杂沓,
不停地走着、踩踏着,
直到所有感觉慢慢坍塌
当所有客人都已就坐,
仪式开始,有一面鼓
沉重地敲啊敲啊
直到我的心渐渐麻木
接着我听到他们扛起棺材,
在我的灵魂里缓缓穿行,
那些铅做的靴子吱嘎作响,
然后,空间里灌满了钟声
仿佛一切星球都变成了丧钟,
存在本身沦为了一只耳朵,
而我,还有某种诡谲的寂静
却在这里面,痛苦,落寞
然后,意识里的木板突然断裂,
我不由自主地往下掉,往下掉——
掉一层就撞上一个新的世界,
接着,我就不再知晓。”

评论

热度(4)